fbpx
ademvideo lcp

Videotraining
ademhaling & stress


Ervaar je stress in je dagelijks leven?

Voel je je overweldigd door werk, relaties of de eisen van het moderne leven? Stress kan zowel fysiek als mentaal een grote impact hebben.

Merk je ademhalingsproblemen op, zoals oppervlakkige ademhaling of het onbewust inhouden van je adem? Dit zijn tekenen van chronische stress met potentiële negatieve gevolgen voor je gezondheid.

Heb je moeite met slapen, lig je te piekeren en te draaien? Stress kan je nachtrust verstoren en een vicieuze cirkel van vermoeidheid veroorzaken. Als dit bekend klinkt, Bekijk dan onderstaande korte video van 40 seconden!


Inhoud videotraining Ademhaling & Stress

Deze training wordt gegeven door ademhaling en stress expert Evelina Zinger. Met haar jarenlange ervaring in ademhalingscoaching en stressverlichting heeft ze al honderden mensen geholpen hun levenskwaliteit te verbeteren.

Deze videotraining bestaat uit de volgende ademsessies:

ademsessie
  • Ademsessie 1: Progressieve spierontspanning
  • Ademsessie 2: Van stress naar relax
  • Ademsessie 3: Cocon ademhaling
  • Ademsessie 4: Slow breathing
  • Ademsessie 5: Verbonden ademen
  • Ademsessie bonus: Vinger ademhaling

In de ademvideo’s ligt de focus op de praktijk, op het daadwerkelijk doen. Maar het is ook belangrijk om te begrijpen waarom je het doet. Hier is een kort fragment uit de uitlegvideo die de ademtraining inleidt. Ik vertel wat over het zenuwstelsel en hoe je ademhaling zowel invloed kan hebben op het sympathische zenuwstelsel (vergelijkbaar met het gaspedaal, gericht op actie) als op het parasympatische zenuwstelsel (vergelijkbaar met de rem, gericht op rust). Beide aspecten zijn dingen waar je zelf controle over hebt en ze zullen je helpen om van een gestreste toestand naar een ontspannen staat te gaan!


Ontdek praktische stressverlagende technieken

Met deze 5-delige videocursus over stress en ademhaling leer je effectieve oefeningen om stress te verminderen en je ademhaling te optimaliseren, waardoor je jezelf in stressvolle situaties met je adem tot rust kunt brengen.

Veel gestelde vragen:

Hoeveel tijd kost me dit?

Dit traject met ademvideo’s volg je geheel in je eigen tijd. Het is verdeeld in korte video’s en langere zodat jij zelf het traject kunt indelen afhankelijk van jouw beschikbare tijd. Het advies is om er zeker elke week even voor te gaan zitten. Je hebt een jaar toegang dus als het even tegen zit qua tijdsmanagement dan is dat ook geen probleem.

Wanneer start het traject

Zodra je aanmelding binnen is krijg je toegang tot de online lessen. Vanaf jouw aanmelding wordt er elke dag een les vrijgegeven. Je houdt een jaar lang toegang tot alle video’s.

Hoeveel begeleiding zit erbij?

Titel

Dit traject volg je met video begeleiding, dit betekend dat al mijn coaching zit in vooraf opgenomen video’s. Met die video’s en oefeningen ga je zelfstandig aan het werk. Mocht je toch liever live (of online) coaching erbij willen dan kun je deze uitgebreidere versie aanschaffen.
Als je je hiervoor aanmeld kun je ook elke 3 weken meedoen met de online live ademsessie die je ook zelf terug kunt kijken!

Voor wie is het geschikt?

Deze ademtraining is geschikt voor iedereen met een of meer van onderstaande klachten, en die bereid is om dagelijks oefenen te doen.
– Je ‘vergeet’ wel eens te ademen als je geconcentreerd bent
– Je voelt je regelmatig gehaast en voelt druk op je borst
– Je bent snel buiten adem als je loopt en praat
– Je ademt zwaar bij inspanning of zelfs in rust op de bank of in bed
– Je hebt vaak het gevoel van ademnood
– Je slaapt slecht en licht te malen en piekeren
– Je voelt je gespannen in je lijf

Moet je ervaring hebben?

Je hebt geen ervaring nodig om deel te nemen aan deze training. Als je de oefeningen meerdere keren doet zul je merken dat het steeds natuurlijker gaat en het makkelijker in je leven kunt inpassen.

Werkt dat wel zo online?

Ja zeker, het mooie is dat je het geheel in je eigen tijd en omgeving kunt volgen. Maar het is wel aan jou om het ook te doen. Mijn advies is ook om het echt in te plannen. Mocht je toch meer behoefte hebben aan individuele begeleiding dan kan dat altijd nog (live in Blokker of online via zoom).

Leef stressvrij en ontspannen!

Stel je voor dat je een leven zonder constante zorgen leidt. Geniet van momenten van rust en ontspanning, ongeacht de uitdagingen die op je pad komen.

Wat als je weer diep en rustig kon ademen? Een kalme ademhaling is de sleutel tot ontspanning en welzijn. Beeld je in dat je dagelijks de kracht van een diepe ademhaling ervaart.

Een goede nachtrust is essentieel voor een gezond leven. Verlang je naar diepere slaap en meer energie overdag? Ontdek hoe je die rustige nachtrust kunt herwinnen.

Review deelnemer
LCP traject

“De ademcoaching vind ik heel bijzonder en heerlijk ontspannend, het leert me ook beter naar mijn lichaam te luisteren.

Astrid

Bekijk hier alle reviews

Review deelnemer
LCP traject

“Ik heb de rust in mijzelf weer gevonden, de ademcoaching heeft mij geholpen mezelf weer te vinden en voor mijzelf te kiezen. Ik voel me fijner en rustiger.


Kitty

Inhoud videotraining:

  • Video 1: In deze video ontdek je de magie van het combineren van spierontspanning en ademhaling, een krachtige techniek om stress te laten verdwijnen en ontspanning te omarmen. Leer bewust spanning in je spieren los te laten door middel van ademhaling en gerichte aandacht met Progressieve Spierontspanning.
  • Video 2: Met deze oefening leiden we jouw lichaam in 5 stappen naar ultieme rust. We starten met krachtige, snelle ademhaling (vergelijkbaar met het stressgevoel in je lijf) en geleidelijk bewegen we naar een kalme rustig staat om je helemaal te laten zakken in de ontspanning.
  • Video 3: De “Cocon Ademhaling” gebruikt oogbewegingen voor ontspanning en afsluiting. Het verbetert slaap, biedt rust na een drukke dag, en creëert mentale kalmte door de combinatie van adem met oogbewegingen die ook hoofpijn en nekspanning vermindert.
  • Video 4: De “slow breathing,” is een effectieve ademhalingsoefening om stress te verminderen en totale ontspanning te bereiken. Het houdt in dat je in- en uitademing in balans houdt, waardoor je ademhaling vertraagt en dieper wordt, wat stressvermindering bevordert.
  • Video 5: Deze oefening versterkt je immuunsysteem, vermindert stress en bevordert ontspanning door krachtige ademhaling en ademstops. Voordelen zijn onder meer veranderd adempatroon voor spierontspanning, verhoogde zuurstofopname voor meer energie, balans in het zenuwstelsel voor ontspanning, mindfulness voor stressvermindering en endorfine-afgifte.
  • Bonus video met een verrassend makkelijke video die je ook op je werk kunt doen!